From: Hallgeir Aronsen, e-mail: hallaron@start.no
Date: 23-04-2004
Enkelte steder på kjølen kan jeg se rust. tenkte å gå på med flappdisk på vinkelsliper + evnt sandblåsing for å få vekk rust. Hva er fremgangsmåten videre i forhold til primer / bunnstoff ? Er det noen som kan dele sin erfaring? Jeg tenker på konkrete produkter som er gode, antall lag som er nødvendig +++. Jeg må vel inrømme at en liten hendelse i fjor sommer gjør at dette problemet er særlig fremtredende under på kjølen :-( Tror jeg skal komme til får å få tatt mesteparten før den skal på vannet. Men noe må jeg vel ta mens båten henger i stroppene, er det da viktigst å få lagt på primer eller bunnstoff ?
MVH Hallgeir Aronsen
From: Håkon, e-mail: hfjareide@c2i.net
Date: 29-04-2004
Maxi 77 (1981)
Har slipt ned min kjøl med vinkelsliper og lamel sliperondel. Har så behandlet den med rustkonverter der det var behov. Har nå primet med SeaJet 017 og skal ha minimum 4 strøk Seajet 117. Om det er den beste behandling vites ei. Så to lag seajet bunnsmørning på kjølen/roret. Skroget ett strøk. Det er det jeg skal gjøre. Håper det kan være til hjelp.
From: Svend Brandt Jensen, e-mail: sbj@events.dk
Date: 30-04-2004
Jeg har brugt følgende fremgangsmåde:
Slebet kølen ned med sandpapirsrondeller (korn 40) til vinkelsliber Givet et lag West Epoxy med pensel Spartlet huller og ujævnheder på køl med West Epoxy blandt med 407 filler Slebet spartlingen af med excentersliber med korn 120 Givet 3 lag West Epoxy igen Afsluttet med 3 lag Hempel Light Primer og derefter bundmalet.......
Det skulle holde de næste 10-15 år.......
/Svend Maxi 77, 1974, D190
From: Bjarke M. Christensen, e-mail: Bjarke@GreveStrand.dk
Date: 30-04-2004
Ja, det minder også meget om den metode jeg har brugt. Jeg påtænker at lave en artikel med fotos fra "renoveringen", men jeg venter lige til efteråret, så jeg kan dokumentere, at det i hvert fald holdt fint det første år.
Jeg kan dog allerede nu sige, at Svend har fat i den lange ende. Det handler om at bruge rene epoxy produkter, da produkter med opløsningsmidler ikke er tilstrækkeligt tætte.
/Bjarke
Jeg har været medlem i flere år og har haft stor fornøjelse og glæde af mit medlemskab og kan anbefale alle med en Maxi sejlbåd at melde sig ind i klubben
— Jens Peter Nielsen
Kontingentet til Dansk Maxi Klub har været en af mine bedste investeringer, alene besparelser ved de forskellige sejl arrangementer har betalt kontingentet flere gange
— Christian Crüger
De mange Maxi arrangementer besøges altid med begejstring, alene de, er kontingentet værd, at man så samtidig kan finde svar på næsten alt på deres hjemmeside er blot et ekstra plus
— Gunnar Kloster
Jeg kan anbefale alle med en Maxi sejlbåd at blive medlem, ud over en masse gode arrangementer, et rigtig godt klubblad er alle, altid flinke til at komme med gode råd
— Poul Erik Larsen
Mit sociale netværk er blevet markant større med flinke personer der har samme fritidsinteresse som jeg, på hjemmesiden kan jeg finde svar på alle Maxi relaterede spørgsmål
— Poul Erik Larsen
Det er svært for ikke at sige umuligt at finde andet end positivt at sige om vor sparring med de andre medlemmer af Dansk Maxi Klub, de er flinke til at komme med gode råd i forbindelse med vores Maxi 95
— Steffen Pedersen
Set i bakspejlet, skulle vi have meldt os ind i Dansk Maxi Klub som nystartet Maxi ejer. Vi kan i hvert fald varmt anbefale at melde sig ind i Dansk Maxi Klub – Vi har allerede tjent vores abonnement ind.
— Helmut Sørensen
Vi sætter stor pris på muligheden for at kunne ringe og skrive efter hjælp til forbedringer på vores Maxi 77 Dejligt at have muligheden for at få hjælp af Maxi kendte folk
— Steen Cassøe
Jeg kan jo ikke vide alt. Derfor er det vigtigt for mig at vide, at jeg altid har ét sted, hvor jeg kan få råd og vejledning, hvis jeg skulle være i tvivl om noget
— Bente Johansen