top

 

Volvo penta 2002 oser af uforbrændt dissel

From: Henrik Aagaard, e-mail: haaa@dsb.dk
Date: 02-10-2011

Her derude

Volvo penta 2002 oser af uforbrændt dissel

Hvordan kan jeg justere mig ud af det problem

Jeg har skiftet toppakning og dyser ( som er tjekket i dysestand) samt nye paraplyer i ventilstyr, slebet ventiler, og renset piben for udstødningen

Hele kølevandstymet er 100% ok... Motoren bruger ikke smørreolie. kompresionen er ok .

Så mit spørgsmål er hvor kan jeg se mærkerne for indsprøjtnings tidspunktet er det på svinghjulet eller remskiven og hvad skal den justeres på i grader., jeg har også tænkt på at justere højden på Brændstofpumpen

Med venlig hilsen
Henrik Aagaard
maxi 999


From: Susanne Bronke, e-mail: susanne.hoe.bronke@live.dk
Date: 04-04-2013

Der er mange volvoer hvor skruen simpelthend er for stor. Få en propelrepratør til at tage 10-12mm af bladene.

Venlig hilsen Bent


From: Henrik Aagård Andreasen, e-mail: haaa@dsb.dk
Date: 19-05-2013

Jeg kan oplyse at efter justering at afskæringspunktet til 21 grader , ved at isætte sims (leiner ,under højtrykspumpen ) er problemet fixet.


Vi kræver ikke at man skal være medlem for at stille spørgsmål. Men det er vigtigt at understrege at svarene skal sendes til  mailto:forum@maximalt.dk evt. med kopi til spørgeren.

Det siger vores medlemmer