top

 

Bom udhal Maxi Fenix

From: Steen Henriksen, e-mail: steen@lykkehenriksen.dk
Date: 17-06-2013

Hej

På min Fenix er der et efterhånden meget gammelt wire/fald som bomudhal, som er ført til cockpit. Dette vil jeg udskifte til et dynema-fald.
Men hvor langt skal det være?

Og er der nogen som har prøvet dette? Skiverne i bommen bør vel udskiftes, men hvordan gøres dette inden i bommen, hvor der er en udveksling?

Hjælp og gode råd modtages gerne, tak


Steen Henriksen
Fenix nr 575


From: Jesper Sihm, e-mail: JSI@wcbicecream.dk
Date: 21-08-2013

Hej Mogens,

Du giver skruerne lidt rustløsner, og tar en god kraftig skruemaskine med en t30 bits og så slå skruerne ud, hvis de knækker skal du bare slibe skruerne flade og bore dem ud evt gå en mm op i gevind med de nye. Dem i den anden ende ( bombeslaget ) behøver du ikke løsne, du trækker bare det nye tov gennem med det gamle. Jeg har lige monteret bomudhal og reb på min Maxi 1000 der fiskede jeg trækliner igennem med en gardinstang, bare ta bomudhalet først og derefter reb 1 og 2 så der ikke bliver for mange snoede liner i bommen. God fornøjelse.

Venlig hilsen
Jesper Sihm


From: Steen Henriksen, e-mail: steen@lykkehenriksen.dk
Date: 16-10-2013

Hej
Hermed en opdatering på Bomudhalet på Fenix.

Jeg har nu fået løsnet skruerne på Bom-nokken, og set på komponenterne inde i bommen. Blokken var meget lille og det gamle tov var bundet fast til blokken, og tovet skamfilede på knuden. Blokken er derfor udskiftet med en større blok, og tovet er fastgjort med en tackling.
Den udvendige wire er skiftet til en ny wire – nu med kovs – da den gamle wire havde flere brudte kordeller.
Så nu venter kun en ny sæson, hvor jeg kan glæde mig til et nyt bom-udhal der er lettere at justere :-)

Mvh
Steen Henriksen
Fenix 575

Det siger vores medlemmer